• چهار شنبه 26 اردیبهشت 1403
  • الأرْبِعَاء 7 ذی القعده 1445
  • 2024 May 15
چهار شنبه 12 تیر 1398
کد مطلب : 63437
+
-

630 میلیون دلار سرمایه‌گذاری خارجی در قزوین

630 میلیون دلار سرمایه‌گذاری خارجی در قزوین

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قزوین گفت: با ایجاد بسترهای مهم زیربنایی و حمایت‌های لازم در استان قزوین ۶۳۰ میلیون دلار سرمایه‌گذاری خارجی محقق شده است. سعید نبیل در گفت‌و‌گو با مهر اظهار کرد: در استان قزوین برای سرمایه‌گذاری داخلی و خارجی بستر مناسبی فراهم آمده است و این استان از مناطق مستعد تولید محسوب می‌شود. 

وی توضیح داد: وجود شهرک‌ها و نواحی صنعتی متعدد، حمایت از سرمایه‌گذاران و تعریف بسته‌های تشویقی موجب شده است در هر مقطع شاهد متقاضیان متعددی برای فعالیت‌های تولیدی باشیم. رئیس سازمان صمت استان قزوین گفت: اکنون میزان سرمایه‌گذاری خارجی صورت‌گرفته در استان به مبلغ ۶۳۰ میلیون دلار رسیده که در قالب ۳۷ واحد صنعتی اجرایی شده است. 

وی افزود: صادرات استان در سال گذشته نیز به ۶۰۵ هزار تن به ارزش ۶۴۷ میلیون دلار رسید که سهم استان ۱/۴ درصد از کل کشور بود. نبیل خاطرنشان کرد: در حال حاضر در استان ۱۱ طرح ویژه اقتصادی توسط سازمان صمت در حال اجراست. 

وی ادامه داد: تعداد پروانه‌های صادرشده معتبر استان تاکنون 3۹۹۹ فقره بوده که زمینه اشتغال‌زایی برای ۱۶۲ هزار نفر را در استان مهیا کرده است. این مقام مسئول یادآور شد: تعداد جواز تأسیس صادرشده در استان ۱۵۷۶ فقره با حجم سرمایه‌گذاری ۱۷ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان است. 
 

این خبر را به اشتراک بگذارید